bitchvandebovenbouw

Belevenissen van een juf in de bovenbouw in en buiten school

Bitch rondt af

op 26/08/2018

Zaterdag 18 augustus 2018

sdrTijd om te vertrekken. We pakken snel in. Nou ja, dat doet bitchgenoot, die kan dat heel snel! En dan rijden we richting de padroni om daar nog een nachtje te slapen voordat we echt naar huis gaan. Rondom Florence is het gruwelijk druk. Toch nog wat zwartige zaterdag. Maar eenmaal voorbij die stad, gaat het eigenlijk allemaal heel vlot.
Bij Parma gaan we nog even van de snelweg af. We hebben het hotel zó gemist, dat we daar nog even langs willen. En als we daar dan toch zijn, kan bitch haar insulinespuiten ophalen die in de koelkast van kamer 311 waren blijven liggen.
Het weerzien met de padroni is wat minder geëmotioneerd dan anders. Maar ja, als je elkaar in één vakantie drie keer tegenkomt, dan gaat het bijzondere er natuurlijk wel een beetje af.
Omdat Gabbertje, die ons huis bewoont in de vakantie vanwege een gebroken voet, heeft aangekondigd dat ze per donderdag een andere woonplek heeft, bietsen we er bij de Padroni nog een paar nachtjes bij. Dan kunnen we thuiskomen als de dames vertrokken zijn. Lopen we elkaar niet in de weg. Het mag, gelukkig!
In de avond gaan we met de mannen en Cora en Marco (die we kennen van de Italiaanse les in ons thuisdorp) eten bij La Versa. Weer lekker en beregezellig. En wijn. Ook.

dav   dav

Zondag 19 augustus2018

Lekker hangen. Wasje draaien en de door de kook- (en was-) padrone gedane was weer in de tas opgeborgen. Verder lekker lezen, biertje doen en verder niks. Niet eens gezwommen. Kookpadrone maakt nasi. Restverwerking.

Maandag 20 augustus 2018

mdeWe worden deze dagen lekker laat wakker. Daar is het vakantie voor! Ook het hondje ligt er lekker lui bij. Ze speelt Roodkapje. Bitchgenoot doet de afwerking van de Buurman & Buurman-klus van de vorige week. In de middag gaan we even winkelen bij de Esselunga. Wij koken vandaag. Bitchgenoot, dus. We krijgen meteen opdracht om bij de Brico Floculante voor het zwembad mee te nemen en wandelen spontaan even door de Fratelli Giovanelli (Blokker) heen op jacht naar eierdopjes en een slacentrifuge. Niet gelukt. De boodschappen voor het avondmaal lukken wel. Onderweg genieten we van de eerste vendemmiaverschijnselen: trekkertjes met bakken vol druiven en bergen velletjes van na het persen. Jummie, nu al trek. Maar we hebben zat wijn voor in Nederland.
Bitchgenoot maakt risotto met forelfilet. De mannen vinden het erg lekker en bitch ook!

sdr   sdr

Dinsdag 21 augustus 2018

Nu is het dus echt tijd om naar huis te gaan. Zoals altijd nemen we er ruim de tijd voor. Het idee is om donderdagavond of vrijdag aan te komen. Maar het is op de weg zó rustig dat we erg hard opschieten. Geen file bij de grens in Chiasso (anders waren we omgereden via Varese). Geen file bij de Gotthard (anders hadden we de pas genomen). Geen file bij Basel (omdat we daar al enkele jaren met een grote bocht omheen rijden). We zoeken een slaapplek in Lörrach en vinden die bij Haus Martin. Een kneuterig hotelletje, beheerd door een zeer bejaarde mevrouw. Haar nog bejaardere man weet niet wat de kamers kosten. Heel vriendelijk, alles keurig, maar wel oud. Maar er is een bed en er is ontbijt. En daar gaat het om.

dav   sdr

Woensdag 22 augustus 2018

sdrLekker op tijd op, na een redelijke nacht. Wel onhandig dat het toilet op de gang was. We zijn snel weer op pad na een eenvoudig doch voedzaam ontbijt. Bitchgenoot rijdt het hele stuk richting Koblenz. Bij de lunch boeken we een kamer in hotel Weiland in Lahnstein. Daar komen we rond drie uur aan. De mevrouw van het hotel besluit ons een grotere kamer te geven. Lijkt aardig, maar bij nader inzien hadden we liever de andere kamer gehad. Deze ligt op de bovenste etage aan de kant waar de zon ondergaat. Heel warm. Ramen dus maar open Maar ja, aan de zonkant ligt ook het station waar ongeveer elke tien minuten een hele lange goederentrein passeert. Met heel veel herrie! En het prachtige grote, ronde bed bleek toch ook niet zo heel praktisch. Goed om je dan te realiseren dat het maar voor één nacht is.
Maar voor het zover is, brengen we veel tijd door in het park aan de Rijn, dat ook vlak bij ons hotel ligt, achter het station. Het is er heerlijk rustig en er staat een fris windje. Biertje bij een bar aan de Rijn, Balkandiner op een pleintje even verderop en dan weer terug in het park. Het verblijf  in de sauna stellen we zo lang mogelijk uit. De nacht die volgt, maakt een hoop herrie en kost veel nachtrust.

sdr   sdr

dav   sdr

Donderdag 23 augustus 2018

De wekker staat op half negen, maar we zijn om half acht al wakker. Even snel ontbijten en dan weer op weg. Weinig oponthoud. Er was een melding van de afsluiting van de A61, maar er is een keurige omleiding en we merken er eigenlijk niks van. We lunchen met een boerenpannenkoek in Ede. En dan zijn we om een uur of drie echt thuis. Exoppaspoetsvriendin is nog druk aan het werk, maar het ziet er nu alweer schoon en opgeruimd uit. Na een bakkie pakken we de auto uit en dan is de vakantie echt voorbij. Behalve dan dat we natuurlijk nog wel even moeten chinezen. Heerlijk Hollands!

dig   dig

2 responses to “Bitch rondt af

1. stefsmulders schreef:

Der alte Martin hat noch viel Hirsche geschossen!