De kinderen in de groep van bitch hebben nogal de neiging om hun spullen kwijt te raken: schriften, potloden, gummen, stabilopennen, noem maar op.
Een vak dat bitch op woensdag en vrijdag geeft – en duo op dinsdag – is begrijpend lezen. De tekst die daar gedurende een hele week bij hoort, wordt op dinsdag uitgedeeld en de kinderen moeten die dan bewaren in hun werkmapje. De tafels in het lokaal hebben geen vaste laatjes, maar er staat een kast met laatjes in het lokaal. Elke ochtend pakken de kinderen hun tablet bij de oplader, hun leesboek en hun werkmapje uit hun laatje. En dan kunnen we aan de slag.
Afgelopen vrijdag ontstond er paniek toen bitch zei: “Pak de tekst voor begrijpend lezen uit je mapje.” Twintig van de tweeëndertig leerlingen hadden de tekst dus niet in het mapje, maar los in hun laatje. Er dreigde een stormloop op de laatjes te ontstaan, maar dat vond bitch niet goed. Iedereen die de tekst niet aan bitch kon laten zien, kreeg een lijntjesblaadje en moest twintig keer op schrijven ‘ik moet goed voor mijn spullen zorgen’. Voor deze groep is dat een hele opgave. Schrijven valt nog niet mee. Ruim een halfuur hadden ze nodig om deze klus te klaren, sommigen zelfs drie kwartier.
De kinderen die de tekst wel hadden, werden beloond met een halfuurtje tekenen. Ze zullen weten wie hier de echte bitch is!

Geef een reactie