bitchvandebovenbouw

Belevenissen van een juf in de bovenbouw in en buiten school

Bitch op vakantie – deel 2

op 13/08/2021

Onderweg

Er was natuurlijk voldoende tijd om de vakantie goed voor te bereiden en dat hadden we dan ook gedaan. Het leek bitchgenoot een goed idee om de eerste stop in Luzern te plannen (hij zei in eerste instantie ‘Zürich’ maar bleek dus Luzern te bedoelen). Een goed plan! Alleen viel de uitvoering van dat plan wat tegen.

We hebben een min of meer vaste route richting Italië en die voert via Venlo over de A61. Nou hadden we in de weken voorafgaand aan de vakantie heus wel gezien dat er in Zuid-Limburg, Duitsland en België overstromingen waren geweest. In Duitsland was zelfs een snelweg ondergelopen. Pas in Duitsland zelf kwamen we er achter dat het om de A61 ging. Dat betekende omrijden, niet alleen voor ons maar voor iedereen die van plan was over de A61 te gaan.
De route via Keulen was meer dan vol en er waren heel veel Baustellen. Het was aan één stuk door langzaam rijden of stilstaan. Er was niet echt een tijdstip waarop we in Luzern wilden aankomen, maar 10:00 uur ’s avonds was in elk geval niet wat we in gedachten hadden. Gelukkig hadden we vooraf gereserveerd en was de kamer gewoon beschikbaar.
Na twee nachten reisden we verder naar Cavaion Veronese bij het Gardameer. Er was wel wat file voor de Gotthardtunnel, maar eigenlijk viel het best mee. En het was niet warm, we hebben tegenwoordig airco en het duurde niet veel langer dan een uur. Er werd ook gewaarschuwd voor een file bij de grens met Italië. Daar hadden we geen zin in. We verlieten de snelweg om een broodje te gaan eten en besloten de sluiproute via Varese te nemen. We zijn al vaker bij Ponte Tresa de grens overgegaan en daar staat nooit file. Heel soepel reden we Italië in en de snelweg naar Milaan op.
Onderweg belde het hotel. Ze wilden graag weten hoe laat we dachten te arriveren. Bitch schatte dat het nog een uur zou duren en dat bleek precies te kloppen. Rond 17:00 uur arriveerden we bij het hotel.
Er was wel iets mis met de auto. Onderweg dacht bitchgenoot dat hij in zijn teen gebeten werd, maar het was heet water dat op zijn voeten druppelde. Ook aan de kant van bitch werd de vloermat nat. Na lang nadenken stelden we vast dat de airco lekte in de auto. Die hebben we daarna niet zoveel meer gebruikt. Bij thuiskomst maar eens langs de garage.
We verlieten Hotel Romantic na zes nachten en namen de snelweg naar de Padroni. Heerlijk rustig. Het was maar iets meer dan 300 km en we waren om 12:30 uur al ter plekke.
Na acht nachten was ook daar de koek op. Ondertussen hadden we wel besloten dat we niet meer zo’n idioot lang stuk zouden rijden als op de heenweg. Dat wil zeggen, dat had bitchgenoot besloten. Terecht, want hij had de hele heenweg gereden. We vertrokken even over 10:00 uur. De plek van de aanrijding van vorig jaar waren we al gepasseerd voor we er erg in hadden.
Ook nu weer de route via Varese gekozen en ook nu weer soepeltjes over de grens. Omdat er alweer veel file voor de Gotthardtunnel stond, kozen we voor de Bernardino. Dat bleek de verkeerde keuze te zijn. Het weer was slecht, weinig zicht, ruimschoots voor de tunnel vonden we een file die echt stil stond. Een aardige Zwitser kwam door de regen naar onze auto toegelopen om te vertellen dat er een auto met pech in de tunnel stond. Het zou wel anderhalf uur kunnen gaan duren. Met geen uitzicht vanwege wolken en regen was dat een hele tijd. Gelukkig duurde het iets minder lang en uiteindelijk konden we de tunnel door.
We kwamen terecht in hotel Piz Tambo in Splügen. We moesten er even naar zoeken maar eenmaal gevonden bleek het een schattig, kneuterig hotelletje te zijn. Ook daar nog steeds regen tussen besloten een nacht te blijven en dan weer verder te gaan.
Zonder al te veel oponthoud reden we richting Freiburg (bitch heeft zowaar ook een stuk gereden!) waar we in het nabijgelegen Gottertal een heerlijk hotel vonden, Hotel Zum Kreuz. Daar was het weer goed en zijn we twee nachten gebleven. De laatste stop was in het Intercity Hotel in Bonn. Dit hotel lag naast het station. We vreesden dat we veel last van de treinen zouden hebben, maar de ramen waren goed geïsoleerd. Én… de volgende dag werd er gestaakt door de machinisten, dus nauwelijks treinen. Dat viel mee. Een nachtje daar geslapen en toen naar huis.

Wordt vervolgd.

Aussenansicht Hotel IBIS Kriens - Picture of ibis Luzern Kriens -  Tripadvisor
Hotel Ibis Kriens – Luzern
Hotel Romantic: faciliteiten en beoordelingen 2021 | Expedia.nl
Hotel Romantic – Cavaion Veronese
Villa I Due Padroni - Appartement Cantinetta, Montecalvo Versiggia –  Bijgewerkte prijzen 2021